FE: STB Contractează un Împrumut de 363 Milioane de Lei pentru Achiziția a 40 de Tramvaie

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanish

FE: STB Contractează un Împrumut de 363 Milioane de Lei pentru Achiziția a 40 de Tramvaie

Societatea de Transport București (STB) va contracta un împrumut de 363.293.815 lei pentru achiziționarea a 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani, conform unui proiect de hotărâre aprobat de Consiliul General al Capitalei cu 42 de voturi favorabile.

  • Municipiul București va garanta creditul de investiții prin veniturile proprii.
  • Contractarea creditului a fost solicitată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI).
  • Achiziția celor 40 de tramvaie de 18 metri, cu podea coborâtă, este obligatorie printr-o decizie definitivă a instanțelor de judecată.
  • STB plătește în prezent penalități de 20.000 de euro pe zi pentru nefinalizarea procedurii de achiziție începută în 2019.
  • Consilierul municipal PSD, Marian Artimon, a declarat că penalitățile pot crește până la 100.000 de euro pe zi, ceea ce ar putea duce la falimentul STB.
  • În septembrie 2022, Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a sesizat DNA-ul în legătură cu aspecte nelegale identificate în achiziția tramvaielor de către STB.
  • Procedura de achiziție a fost demarată în 2019 și finalizată în 2020, cu declararea firmei Electroputere VFU Pașcani drept câștigătoare a licitației.
  • Nicușor Dan a ridicat întrebări privind:
    • Lipsa fondurilor necesare la momentul aprobării raportului de procedură.
    • Decizia STB de a achiziționa tramvaie de 18 metri, deși fluxul de călători ar justifica nevoia de tramvaie mai lungi.
    • Colaborarea Electroputere VFU Pașcani cu furnizori din Rusia și revânzarea componentelor la prețuri majorate.

STB este obligată prin hotărâre judecătorească să finalizeze achiziția celor 40 de tramvaie, însă procesul este controversat, fiind însoțit de penalități mari și anchete privind legalitatea licitației. Contractarea împrumutului este necesară pentru a evita penalități financiare suplimentare și pentru a asigura modernizarea transportului public din București.

Articol publicat in FE, prin Agentia ZN PR & EVENTS.

FE

Future Economy nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Future Economy nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Future Economyîşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.futureeconomy.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Future Economy în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe futureeconomy.ro

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei mereu cele mai actuale informatii?