Interviu cu Florina Manea, CEO Ziarul News, Președinte Fundația „Florina Manea – DREPTUL DE A VISA”, Fondator ZN PR & EVENTS

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanish

Interviu cu Florina Manea, CEO Ziarul News, Președinte Fundația „Florina Manea – DREPTUL DE A VISA”, Fondator ZN PR & EVENTS

„Nu contează cât este de greu, contează să reușești!” – O lecție despre leadership și perseverență

Singura femeie care a înființat, deține și conduce un ziar la București

În calitate de inițiatoare a acestui proiect, care au fost principalele motivații și viziuni care v-au ghidat în crearea și dezvoltarea acestuia?

Motivația, determinarea și dorința mea sunt de a ajuta financiar, educațional cât și logistic, cât mai mulți elevi ai Centrului Județean de Excelență Ilfov din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Ilfov. Parteneriatul public-privat dintre cele două entități, atât Ziarul News cât și Fundația Florina Manea, sunt motoarele acestui demers, care împreună funcționează perfect. Resursele generate din acest proiect sunt direcționate către elevii recomandați de Centrul de Excelență Ilfov pe baza rezultatelor excepționale obținute, dar și către copiii care se remarcă în alte domenii și au rezultate deosebite.

Atenția mea se îndreaptă și către sport și am identificat un copil cu rezultate uimitoare. David Ștefan este unul dintre acei tineri cu o poveste impresionantă, care merită toată atenția și susținerea noastră. Pasiunea lui pentru motorsport a început din copilărie, iar la doar 8 ani a câștigat o bursă importantă pentru un proiect inovator de mașină electrică. De atunci, și-a continuat drumul cu determinare spre marele său vis de a deveni pilot de Formula 1 și primul român care participă la această competiție de renume. Este înscris la o echipă profesionistă, unde este considerat un tânăr cu mare potențial. Pe lângă toate acestea, el este și bursier la școală, unde se numără mereu printre cei mai buni elevi. Din păcate, deși are talent și o dorință imensă de a reuși, se confruntă cu dificultăți financiare în acoperirea costurilor ridicate ale antrenamentelor și competițiilor, așa că fiecare mic ajutor financiar ar putea face o diferență uriașă pentru el. Consider că un tânăr cu o astfel de pasiune, determinare și potențial merită toată susținerea noastră. Așadar, mi-am propus să mă implic cât de mult pot pentru a-l ajuta să-și îndeplinească visul și am convingerea că, într-o zi, îl vom vedea pe David urcând pe podiumul celor mai mari competiții din lume.

În ceea ce privește proiectul editorial Revista Future Economy 26 Women CEOs – Leading the Romanian Economy are ca obiectiv să aducă împreună 26 de femei CEO de succes, recunoscute pentru excelența lor în leadership și implicarea comunitară. Scopul lansării acestui proiect editorial are în vedere creșterea nivelului de conștientizare și implicare în proiectele care susțin educația de orice fel. Pentru că o NAȚIE puternică este o NAȚIE educată!

Determinarea și exemplul personal sunt esențiale pentru succesul în antreprenoriat

Cum ați reușit să mobilizați resursele și să construiți parteneriate strategice esențiale pentru succesul proiectului, și ce rol au avut acestea în atingerea obiectivelor propuse?

Pentru că sunt o persoană extrem de meticuloasă, atentă la detalii și foarte muncitoare, reușesc să derulez cu succes fiecare proiect care îmi aduce plus valoare atât business-ului Ziarul News cât și implicării umanitare, prin acțiunile pe care le întreprind în cadrul fundației. De la idee la succes, nu este decât un pas, sau mai bine zis nu sunt decât 10 km alergați eu cu mine și cu gândurile mele. De ce spun 10 km? Pentru că sunt o persoană sportivă și în zilele în care fac sport în mintea mea vizualizez toate etapele necesare derulării proiectului în lucru. Din punct de vedere logistic am toate resursele necesare derulării acestui tip de proiect editorial, parteneriatele strategice, echipa și logistica de distribuție a societății MANPRES, societate deținută de soțul meu Mihai Manea, CEO MANPRES și proprietarul cotidianului diplomatic NINE O’CLOCK, sunt resurse fără de care nu aș fi reușit. Dar, să revin la întrebarea de mai sus referitoare la cum am reușit. Se spune că în spatele unui bărbat de succes stă o femeie puternică, eu spun că în spatele unei femei de succes stă un bărbat care o susține necondiționat. Pentru asta îi mulțumesc soțului Mihai Manea pentru că mă susține necondiționat încă de când ne-am cunoscut în urmă cu 20 de ani.

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în cariera dumneavoastră și cum ați reușit să le depășiți, transformându-le în oportunități de creștere și inovare?

Cea mai mare provocare din punct de vedere profesional a fost în anul 2020, când am hotărât ca proiectul vieții mele, Ziarul News, să vadă lumina tiparului. A fost într-adevăr o provocare la care am avut nevoie să-mi accesez toate resursele, financiare, logistice și tehnice. Ca să înființezi un ziar nu este o treabă chiar ușoară, de la alegerea denumirii, număr de pagini, module de publicitate, structură redacțională până la trimiterea acestuia în tipografie, sunt extrem de multe etape care trebuie respectate cu sfințenie și derulate cronologic exact așa cum au fost scrise în proiect. Experiența profesională ca director de distribuție presă la RODIPET SA și director de publicitate la MANPRES s-au îmbinat perfect în favoarea mea. În anul 2020, în plină pandemie, când am hotărât ca Ziarul News să vadă lumina tiparului, l-am denumit ca fiind cel de-al patrulea „copil”, cum îmi place mie să spun, eu având deja la momentul respectiv trei fete – Rebeca 10 ani, Ilinca 8 ani, Victoria 6 ani. Vă las pe voi să apreciați dacă provocarea a fost una ușoară sau mai puțin ușoară.

În fiecare an alocăm 1000 de pagini de ziar pentru mediatizarea proiectelor educaționale, sociale și umanitare

Ce v-a inspirat să lansați Ziarul News și cum ați reușit să conturați o viziune atât de clară pentru această publicație?

Inspirația a venit mai mult dintr-o nevoie identificată în piața mass-media, și anume existența unui ziar care să se implice activ în promovarea și mediatizarea proiectelor umanitare, sociale și educaționale, proiecte care au impact pozitiv asupra societății în care trăim. Consider că rolul presei este de a promova și publica știri pozitive, numai așa putem schimba percepția despre presa din România. Rolul asumat încă de la început se derulează cu mare succes. În fiecare an alocăm 1000 de pagini de ziar pentru mediatizarea proiectelor educaționale, sociale și umanitare. Cred că sunt foarte puține ONG-uri care pot să spună că au apelat la noi și nu am răspuns pozitiv. Viziunea mea despre cum să poziționez ziarul pe piață a avut mare succes. Nu o spun eu, o spun cele mai importante instituții ale statului român care ne sunt clienți încă de la înființare.

Care sunt direcțiile de dezvoltare pe care le aveți pentru Ziarul News și Fundația „Florina Manea pentru DREPTUL DE A VISA” în următorii ani și cum plănuiți să le implementați?

Direcția de dezvoltare pentru Ziarul News este să ne menținem același standard de calitate și anume publicarea știrilor pozitive, fără nicio știre negativă, și să creștem progresiv numărul clienților atât din segmentul bugetar cât și din segmentul privat. Iar direcția de dezvoltare pentru Fundația „Florina Manea – Dreptul de a Visa este să ne implicăm și să derulăm cu succes proiectele Centrului de Excelență Școlar Ilfov, care înseamnă acordarea de burse financiare, burse educaționale, tipărirea revistei școlare a Inspectoratului Școlar Județean Ilfov, dar să semnăm parteneriate și cu alte inspectorate școlare, dar și cu alte instituții care sprijină educația și dreptul de a visa al copiilor și tinerilor din România.

Cum a evoluat impactul Ziarului News asupra comunității și care sunt realizările de care sunteți cea mai mândră?

Realizarea de care sunt cea mai mândră în ceea ce privește Ziarul News este prestarea de servicii publicitare pentru cele mai prestigioase instituții ale statului român, cum ar fi: GUVERNUL ROMÂNIEI, ANAF, SAIFI, TRANSELECTRICA, ROMGAZ, UNIVERSITATEA DUNĂREA DE JOS GALAȚI, PRIMĂRIILE DE SECTOR și din țară, etc. Contracte atribuite legal prin licitații publice. Ziarul News susține prin campanii publicitare neplătite de lungă durată: Fundația Regală Margareta, HOSPICE CASA SPERANȚEI, ASOCIAȚIA BOOKLAND ROMÂNIA, etc.

Este nevoie de o implicare mai mare a companiilor în susținerea proiectelor educaționale și umanitare

Care sunt cele mai importante lecții învățate în calitate de lider al acestui business și cum credeți că aceste lecții pot inspira alte femei antreprenoare să facă diferența în domeniul lor?

Cea mai importantă lecție, dacă pot să-i spun așa, pentru a avea succes, indiferent de business-ul în care activezi, este să îți formezi o echipă bine pregătită și să te adaptezi la nevoile pieței, care sunt într-o continuă schimbare. Să nu treacă 3 ani fără să faci un curs, o specializare, orice îți aduce plus valoare în dezvoltarea profesională. Consider că dacă faci ceea ce îți place și muncești susținut pentru visul tău, rezultatele vin negreșit. Mă hrănesc cu rezultatul muncii mele și consider că „Nu contează cât este de greu, contează să reușești.”

Cum vedeți impactul Fundației „Florina Manea – Dreptul de a Visa” asupra educației copiilor din România și ce măsuri considerați că ar trebui luate pentru a încuraja mai multe companii să se implice activ în susținerea proiectelor educaționale și umanitare?

Fundația „Florina Manea – Dreptul de a Visa”, înființată pe 09.11.2023, a fost creată din dorința de a sprijini proiectele educaționale și umanitare. Deși am reușit să realizăm numeroase acțiuni de succes, solicitările pe care le primim sunt adesea mai mari decât resursele noastre. Una dintre principalele provocări este conștientizarea și convingerea companiilor private să aloce impozitul pe profit sau alte fonduri către ONG-uri care au activități transparente și cu care rezonează. Pentru a îmbunătăți această situație, propun campanii publicitare pe TV, în presa tipărită și online, explicate într-un limbaj accesibil tuturor. În plus, aș organiza conferințe dedicate departamentelor financiare ale companiilor, pentru a le comunica nevoile noastre și a-i încuraja să transmita mesajul nostru factorilor de decizie cu privire la sponsorizari/donatii etc. Ziarul News este singura publicație care organizează anual GALA ZIARUL NEWS – CHARITY FOR EDUCATION. Toate acțiunile noastre sunt publicate pe site-ul www.fundatiaflorinamanea.ro. Dacă rezonati cu acțiunile noastre, nu ezitați să faceți o mică donație!

Sloganul după care mă ghidez în viață este „CE VINE DE LA TINE, LA TINE REVINE!”

Florina Manea

CEO Ziarul News

Președinte Fundația Florina Manea

Future Economy nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Future Economy nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Future Economyîşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.futureeconomy.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Future Economy în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe futureeconomy.ro

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei mereu cele mai actuale informatii?