Interviu cu Adina Negoiță, CEO Medikali – Medikali: Locul unde empatia întâlnește excelența medicală
Transformarea experienței pacienților: de la viziune la realitate
Ce v-a motivat să înființați o astfel de clinică și care a fost primul gând, când ați întâmpinat primul pacient?
Atunci când merg la medic, pacienții resimt un sentiment de anxietate, gândindu-se că ar putea fi ceva grav sau că vor avea nevoie de multe investigații. M-am gândit la traseul pacientului și am dorit să le ofer oamenilor o clinică altfel, care să transforme această experiență într-una mai ușoară și mai relaxată. Am creat un mediu cald și primitor, care transmite empatie, respect și profesionalism. Am început cu designul clinicii, colaborând cu cei mai buni arhitecți, și am continuat cu asigurarea calității actului medical, a serviciilor de customer care și a follow-up-ului necesar pacientului, după vizita la medic.
Îmi amintesc și acum că primul gând pe care l-am avut când am întâmpinat primul pacient a fost că visul nostru a devenit realitate și că putem oferi exact ceea ce ne-am propus.
Provocări și soluții în managementul unei clinici de top
Care au fost cele mai mari provocări întâmpinate în calitate de CEO al Medikali și cum le-ați depășit?
Am întâmpinat diverse provocări, dar le-am depășit prin dedicare, pasiune și muncă asiduă. Totul începe cu pasiune, dar aceasta se menține prin multă muncă. Una dintre cele mai mari provocări a fost găsirea oamenilor care să împărtășească valorile și principiile Medikali. Din acest motiv, interviurile noastre de recrutare durează mai mult, fiind interesați să aflăm povestea fiecărui om, nu doar experiența lui profesională.
Ce inovații sau schimbări ați implementat la Medikali, pentru a îmbunătăți serviciile și produsele oferite?
Credem cu tărie că principalul instrument de promovare este feedback-ul pacientului. Am implementat multiple platforme de feedback, pentru a ne îmbunătăți continuu, pe baza opiniilor reale ale pacienților. Am introdus departamentul de navigatori de pacienți, alcătuit din medici rezidenți, pentru a facilita luarea deciziilor pacienților, înainte de programare. Acești navigatori oferă suportul necesar pacienților, făcând parcursul lor mult mai facil.
Am creat un departament de customer care dedicat satisfacției pacienților și am dezvoltat parteneriate cu clinici internaționale, pentru pacienții noștri oncologici. De asemenea, am investit în tehnologie medicală de ultimă generație, pentru un diagnostic precis și colaborăm cu medici de renume, empatici și profesioniști. Pentru că noi credem cu tărie în importanța prevenției și a check-up-ului periodic, am lansat primul abonament medical privat individual care permite asocierea copilului gratuit. Astfel, părintele este liniștit, își ia alături copilul și se îngrijește de sănătatea lui.
Rolul și contribuția Medikali la construcția unei noi ere în sănătate, în România
Cum vedeți evoluția industriei de sănătate în România, în următorii cinci ani și ce rol va juca Medikali în această evoluție?
Cred cu tărie că o schimbare mica, azi, poate genera o transformare majoră, mâine. Văd o evoluție pozitivă a industriei de sănătate în România, în următorii cinci ani. Medikali va juca un rol esențial în această evoluție, prin inovație continuă și oferirea de servicii personalizate pacienților noștri, punând mereu accent pe experiența acestora. Este important ca atât sistemul privat, cât și cel de stat să îmbunătățească constant experiența pacienților, pentru a le asigura recuperarea rapidă și eficientă, în diversele patologii pe care le au.
Care sunt valorile și principiile care vă ghidează, în activitatea dumneavoastră de zi cu zi, ca lider?
În primul rând sunt medic, iar valorile care mă ghidează sunt respectul față de pacienți, profesionalismul, empatia și dorința constantă de îmbunătățire. Principiile mele, pe care le-am proiectat și în tot ceea ce înseamnă misiunea brandului Medikali, sunt integritatea, responsabilitatea și transparența față de domeniul în care activăm.
Ce sfaturi ați oferi tinerelor femei care doresc să devină lideri, în sectorul medical?
Le-aș sfătui să fie pasionate de ceea ce fac, să își stabilească obiective clare, să se dedice pentru scopul lor și să fie deschise la învățare și colaborare cu ceilalți profesioniști din domeniu. Determinarea și stăruința cu care îți dorești să faci un lucru dictează drumul către îndeplinirea țelului.
Cum reușiți să mențineți un echilibru între viața profesională și cea personală, având în vedere responsabilitățile unui CEO?
Încă de la început trebuie să-ți impui să existe acest echilibru, el nu vine natural; oricând te poți afunda în taskurile profesionale și neglija partea personală. Menținerea echilibrului între viața profesională și cea personală este esențială pentru mine și lucrez mereu activ la asta. Stabilesc priorități clare și deleg responsabilități, pentru a petrece timp de calitate cu familia mea și a-mi acorda timp, pentru relaxare și odihnă.
Ce proiecte sau inițiative de responsabilitate socială desfășoară Medikali și care este impactul acestora asupra comunității?
Suntem implicați în multe proiecte de acest gen, dar fără să facem o enumerare aparte, pentru că e natural și firesc să ajuți atunci când știi că ajutorul tău poate schimba vieți. La Medikali avem și pacienți care nu au o situație financiară favorabilă și, de fiecare dată când întâlnim un astfel de caz, ne implicăm să le oferim serviciile medicale de care au nevoie.