Hitul ‘Flowers’ al lui Miley Cyrus dominează clasamentul IFPI pentru cel mai bine vândut single al anului 2023
Hitul „Flowers” al cântăreţei Miley Cyrus a cucerit titlul de cel mai bine vândut cântec al anului 2023, marcând o performanţă notabilă pentru artista americană în clasamentul anual întocmit de Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice (IFPI), relatează Reuters.
Cântecul, caracterizat prin emoţie şi accente disco, abordând tema unei despărţiri, a obţinut prestigiosul premiu IFPI Global Single Award pentru anul 2023, la scurt timp după ce a fost onorat cu două premii Grammy.
„Flowers” a înregistrat impresionante 2,7 miliarde de difuzări în streaming pe platformele de abonament online, conform datelor IFPI, organizaţie cu sediul la Londra, specializată în colectarea și analiza datelor din industria muzicală.
Lewis Morrison, directorul departamentului de topuri globale şi certificare din cadrul IFPI, a declarat: „Prin ocuparea primului loc în topurile din atât de multe ţări simultan, acest cântec – alături de mesajul său de emancipare – a răsunat în lumea întreagă şi reprezintă definiţia unui hit cu adevărat global”.
Pe lângă succesul lui „Flowers„, artişti din Nigeria şi Mexic au făcut o intrare notabilă în Top 10: „Calm Down„, interpretat de Rema şi Selena Gomez, s-a clasat pe locul al doilea, iar „La Bebe„, de Yng Lvcas şi Peso Pluma, a ocupat poziţia a şasea, subliniind creşterea popularităţii stilului Afrobeats şi a genurilor mexicane regionale.
Taylor Swift, desemnată de IFPI artistul global al anului pentru a patra oară, a avut piesele „Cruel Summer” şi „Anti-Hero” pe locurile al şaptelea şi al nouălea, respectiv, în clasamentul global al single-urilor.
IFPI, reprezentând interesele artiştilor şi profesioniştilor din industria muzicală globală, continuă să evidenţieze impactul și diversitatea industriei în peisajul muzical contemporan.