OTP Bank România raportează o dezvoltare digitală susținută
2023 a fost anul revoluției digitale, cu o creștere fără precedent a operațiunilor online și o experiență îmbunătățită pentru clienți:
- 35% din totalul conturilor deschise în timpul campaniilor dedicate clienților persoane fizice au fost deschise 100% online.
- Creștere cu 56% a ratei de activare digitală și de utilizare a soluțiilor de internet și mobil ale OTP Bank față de acum doi ani.
- Creștere de 81% a tranzacțiilor în RON și o creștere de 93% a tranzacțiilor în EUR prin intermediul serviciilor Internet & Mobile Banking.
OTP Bank România raportează o dezvoltare susținută în zona serviciilor bancare digitale în 2023, care includ performanțe record pentru vânzările online și îmbunătățiri semnificative ale experienței digitale pentru clienții persoane fizice. Prin urmare, a fost un an de referință, care evidențiază un capitol esențial în dezvoltarea băncii într-un context în continuă evoluție al industriei bancare.
Premisele evoluției din acest an se regăsesc în promovarea unei culturi digitale în cadrul întregii organizații, ceea ce a făcut posibilă trecerea de la o abordare individuală a activității echipelor la o abordare integrată și colaborativă. Această strategie a facilitat apoi adoptarea serviciilor digitale la o scară mult mai mare în cadrul organizației. Un element cheie în obținerea acestui rezultat a fost activitatea echipei de ambasadori digitali, care a extins procesul de vânzări online în 40% din sucursalele din întreaga rețea națională.
„Am identificat o nevoie tot mai mare a cliențiilor noștri pentru soluțiile bancare 100% digitale și ne-am angajat să răspundem acestei nevoi. Rezultatele foarte bune înregistrate în 2023, sunt o urmare a eforturilor echipei de Digital pentru îmbunătățirea procesului de deschidere online a conturilor și a ofertei de servicii online. În continuare, orientarea către client rămâne esențială pentru dezvoltarea acestui tip de servicii, împreună cu găsirea echilibrului necesar între inovație și considerentele etice, ce țin de securitate și siguranța online„, a declarat Constantin Mareș, Director General Adjunct al OTP Bank România, Divizia Digitală.
Angajamentul băncii pentru soluții bancare 100% digitale s-a reflectat în îmbunătățirea continuă a procesului de deschidere online a conturilor, precum și a ofertei de servicii digitale. Introducerea unei interfețe prietenoase și intuitive pentru înregistrarea online a răspuns nevoilor urgente ale clienților, oferindu-le o experiență digitală completă și rapidă. De asemenea, verificarea securizată a identității clienților permite acum acces la întreaga gamă de servicii de Internet & Mobile banking, disponibile non-stop.
Campaniile dedicate deschiderii de conturi online au susținut și mai mult acest avans digital, peste 35% din totalul conturilor deschise în timpul acestor campanii fiind realizate online.
În plus, OTP Bank a consemnat o creștere de 56% a ratei de activare digitală și de utilizare a soluțiilor de internet și mobil, comparativ cu acum doi ani. Aplicația SmartBank a fost actualizata cu o interfață inovatoare, mai prietenoasă și personalizabilă în funcție de nevoile clienților, îmbunătățind astfel semnificativ experiența clienților în utilizarea serviciilor bancare mobile.
Mai mult decât atât, pe măsură ce soluțiile digitale devin tot mai accesibile, peste 63% dintre clienții OTP Bank au semnat contracte pentru serviciile de Internet & Mobile Banking, ceea ce a stimulat o creștere de 81% a tranzacțiilor în RON și de 93% a tranzacțiilor în EUR prin intermediul serviciilor de Internet & Mobile Banking. De asemenea, scorurile de rating pentru aplicațiile mobile ale băncii au atins valori istorice de 4,5, respectiv 4,9 pentru App Store și Google Play.
Eforturile de transformare digitală ale băncii nu au trecut neobservate, OTP Bank primind distincții importante, precum:
- „Cea mai bună performanță în mobile banking – Cel mai mare număr de tranzacții” și „Cea mai bună performanță în internet banking – Cota de clienți corporativi”, acordate de Finmedia
- „Cel mai bun flux în categoria Online Onboarding”, acordat de Finnoconsult
- „Dream Solution Category for the „ideal bank”, recunoaștere specială online onboarding Journey
- OBR este una dintre „Top 3 bănci digitalizate din România”, potrivit Finnoscore.
OTP Bank România își menține angajamentul de a atrage noi clienți online prin campanii și proiecte inovatoare, continuând să îmbunătățească experiența digitală a clienților. Menținerea unei comunicări transparente și eficiente cu clienții este o prioritate, iar eforturile băncii sunt concentrate către crearea unei experiențe bancare digitale calitative.
Despre OTP Group
OTP Group este unul dintre grupurile bancare cu cea mai rapidă creștere și unul dintre liderii din regiunea Europei Centrale și de Est, cu un indicator de profitabilitate remarcabil și o poziție stabilă de capital și lichiditate. Cu peste 41.000 de angajați în prezent, în 12 țări din regiunea ECE și Asia Centrală, Grupul oferă servicii financiare universale pentru peste 17,5 milioane de clienți. Fiind cel mai activ integrator din sectorul bancar din regiunea Europei Centrale și de Est, Grupul a achiziționat și integrat cu succes 23 de bănci de la începutul anilor 2000 și până în prezent. Banca este lider de piață în Ungaria, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Slovenia. OTP Group are sediul central în Ungaria și are o structură de acționariat diversificată și transparentă. Grupul bancar este listat la Bursa de Valori din Budapesta din anul 1995.