Facem investițiile sau ne prefacem?

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanish

Facem investițiile sau ne prefacem?

 

 

Fabrica De Ambalaje EXONIA protestează față de modul de departajare a solicitanților de Ajutor de Stat, aplicat de Ministerul Economiei, conform HG 959/2022. Criteriile de evaluare au permis unei firme de apartament cu 0 angajați și cu o Cifră de Afaceri ANUALĂ „impresionantă” de numai 1000 € să halucineze că va implementa un proiect de 80 de MILIOANE. Tot de €uro. Iar Ministerul Economiei îi aprobă finanțarea, din Bugetul Statului Român.

Noi, PRODUCĂTORII REALI din economia românească, contributori REALI la Bugetul de Stat, dezavantajați flagrant de procedura de evaluare în vederea acordării unui ajutor de stat pentru înființarea de noi capacități de producție moderne dar mai ales profitabile în baza expertizei noastre anterioare de necontestat, avem întrebări legitime cu privire la corectitudinea analizei documentațiilor din dosarele de candidatură ale FIRMELOR DE APARTAMENT care au solicitat și cărora li s-a aprobat acordarea finanțării.

Cum au demonstrat acești câștigători că au capacitatea financiară de implementare a unui proiect de o asemenea anvergură? Ne întrebăm ce unitate bancară poate asigura sursa de finanțare unei entități fără activitate, fără vreo experiență sau / și fără active proprii?

Dar capacitatea tehnică și expertiza cum au demonstrat că o dețin în cadrul proiectelor depuse, în contextul în care nu au angajați și nici vreo experiență în domeniul vizat prin proiecte?

Nu cumva se vizează mutarea personalului specializat dintr-o altă companie în noul proiect, ceea ce ar încălca criteriile de eligibilitate? Subliniem că HG 959 NU permite nici măcar transferul unei părți a unei activități de la o unitate existentă la alta a unei alte părți contractante la Acordul privind SEE unde are loc investiția care beneficiază de ajutor de stat. Cu atât mai mult, este interzis transferul de activitate dintr-o altă unitate care ar avea resursele de implementare, inclusiv umane. Sperăm în acest context că acele firme ”de apartament” cu cifre de afaceri și active minuscule să respecte declarațiile privind evitarea unei relocări anterioare, dar mai ales pe o perioadă de minim 2 ani ulterior realizării investiției! Altfel spus, sperăm să nu fie cazul unor mutări de activitate existentă a unor companii prin refinanțare și retehnologizare mascată.

Ne vom mira că se irosesc aiurea fondurile care ar fi putut să propulseze spectaculos industria românească?În schimb, cel mai mare industriaș al României, CHIMCOMPLEX este descalificat tot din cauza acelorași criterii.

Suntem mândri totuși că Fabrica de Ambalaje EXONIA a obținut 100 de PUNCTE din 100 posibile și este pe aceeași treaptă cu liderul incontestabil al industriei românești, CHIMCOMPLEX și cu a treia cea mai mare rentabilitate prin comparație cu toți candidații serioși care chiar sunt lideri în domeniilor lor de activitate, dar excluzând pe primii opt clasați care au fost și finanțați și a căror rentabilitate este una pur teoretică.

Alte aspecte pe care le considerăm relevante:

Oare s-a avut în vedere și repartizarea regională a ajutoarelor pentru a asigura premisele reducerii decalajelor de dezvoltare pe regiuni și ne referim în special la Regiunea Nord Est, care are un decalaj negativ în raport cu media națională?

Nu cumva s-a pierdut din vedere finalitatea reală a investițiilor și oportunitatea (ratată/amenințată) de a crea peste 100 de locuri de muncă bine plătite în județul Neamț, în cazul investiției de 21 Milioane de Euro propusă de Fabrica De Ambalaje Exonia, unde salariul mediu brut / salariat depășește 6.000 Lei?

Ne menținem cererea de finanțare și așteptăm îndeplinirea obligațiilor de către beneficiarii selectați, iar în cazul neîndeplinirii acestora, sperăm ca Ministerul Economiei să acționeze rapid și să semneze acordurile de finanțare cu solicitanții serioși din lista de ”așteptare”, adică cei aprobați în afara bugetului.

De asemenea, Ministerul Economiei poate oricând analiza oportunitatea unor majorări de buget, pentru a pregăti/proiecta creștere economică sau chiar răspuns la criza multiplă existentă.

Grupul Exonia a fost fondat în anii 2000 de omul de afaceri Tiberiu Stoian, antreprenor în serie cu investiții în industria ambalajelor, IT, turism, comerț în Romania și SUA și este format din trei entități: Exonia Holding, producător de ambalaje din hârtie, Exonia Production, producător ambalaje plastice și Artis Design / IT Solutions, integrator de soluții de digitalizare industrială.

 

Future Economy nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Future Economy nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii false transmise de către beneficiarii comunicatelor/anunturilor de presă.

Future Economyîşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări necorespunzatoare sau acuzaţii si încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.futureeconomy.ro este destinat informării publice. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile Future Economy în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe futureeconomy.ro

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei mereu cele mai actuale informatii?