evoMAG țintește vânzări de aproape 2 milioane de euro în categoria de sisteme fotovoltaice, în 2023
- Cele mai vândute sisteme fotovoltaice din România sunt de putere medie, de circa 5 – 6 KW
- evoMAG explorează și ideea oferirii serviciului de instalare de sisteme fotovoltaice, pentru început, în parteneriat cu furnizorii cu experiență în domeniu
evoMAG estimează, în 2023, vânzări de aproape 2 milioane de euro în categoria de sisteme fotovoltaice, introdusă în site în vara anului trecut.
„Cea mai nouă categorie din portofoliul evoMAG, sisteme fotovoltaice, va fi și una dintre cele mai performante de-acum înainte. Încă din pre-lansare am alocat resurse importante în a înțelege produsele și nevoile clienților, astfel încât să putem aborda această categorie pe termen lung.
În prezent, vânzările de sisteme fotovoltaice și produse conexe generează aproximativ 3% din vânzările totale, însă potențialul este foarte mare. Estimăm că ponderea va crește la circa 5%, spre finalul anului”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că, obiectivul evoMAG este să ofere echipamentele cele mai căutate și cerute de companiile care instalează astfel de echipamente.
În prezent, cele mai vândute sisteme fotovoltaice vândute în România sunt de putere medie, de circa 5 – 6 KW. Cât privește produsele individuale din categorie, cele mai vândute sunt invertoarele și bateriile, urmate de panourile fotovoltaice. evoMAG explorează ideea de a avea, în perioada următoare, și echipe dedicate de instalare, țintind, pentru început, parteneriate cu furnizori care au deja experiență în această piață.
Sistemele fotovoltaice și produsele conexe fac parte dintr-o categorie mult mai mare de produse – Casă, Decorațiuni și Bricolaj. Anul trecut, categoria a generat circa 5% din cifra de afaceri a evoMAG, compania estimând, pentru anul acesta, o creștere cu 20%, pe fondul cererii mai mari de produse care au legătură cu muncile agricole și traiul la casă, cu focus pe tot ce e necesar într-o gospodărie.
Aici, preferințele românilor s-au îndreptat, cu precădere, către generatoare de curent electric, motocultoare, motosape, compresoare și pompe, sisteme de înmagazinat energia, grătare de grădină, topul fiind completat de sistemele de încălzire pentru terase, de unelte și scule generale și de aparate de sudură și invertoare profesionale.
În prezent, evoMAG listează peste 5.000 de produse care se înscriu în categoria Casă, Decorațiuni și Bricolaj, peste 50% dintre acestea fiind introduse anul trecut în portofoliu.
În 2023, evoMAG vizează completarea gamei cu alte câteva mii de produse, cu precădere în zona de grădină.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% – 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.
Portofoliul de produse al companiei a ajuns, anul trecut, la 150.000 de repere, ținta pentru 2023 fiind o creștere de 20%.
Despre evoMAG
evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerț electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care și trotinete și accesorii pentru trotinete) și pentru casă și grădină, iar acum 3 ani a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu.
evoMAG.ro este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane, iar peste 80% dintre clienți ar recomanda magazinul pentru calitatea serviciilor oferite.
evoMAG a fost fondată de Mihai Pătrașcu, care ocupă, în continuare, poziția de director general. Compania a atras recent o investiție de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din România, în demersul de a susține dezvoltarea accelerată a companiei. Investiția atrasă este prima de anvergură pentru evoMAG și confirmă parcursul bun al companiei în cei 17 ani de existență în piața de eCommerce din România, validează și sprijină strategia de dezvoltare pe termen lung a magazinului online.